Корецька міська територіальна громада

Рівненська область, Рівненський район

РОЗВИТОК СИСТЕМИ ПРОБАЦІЇ ТА ЗБІЛЬШЕННЯ АЛЬТЕРНАТИВ ПОЗБАВЛЕННЮ ВОЛІ

Дата: 05.02.2024 12:24
Кількість переглядів: 126

            Фото без описуДев’ять років тому, а саме 5 лютого 2015 року, на засіданні пленарної сесії Верховної Ради України 230 голосами народних депутатів було прийнято Закон України «Про пробацію» (№ 160-VIII), який вступив у дію 27 серпня 2015 року. Таким чином Верховна Рада України схвалила реальний крок у сфері наближення юстиції України до міжнародних стандартів і впровадження у державі принципово нової системи заходів кримінально-правового характеру — пробації. Було поставлено крапку у тринадцятирічних ваганнях і дискусіях в наукових і політичних колах щодо доцільності і своєчасності такої реформи в Україні!

        Дев’ять років поспіль понад три тисячі працівників намагаються вкласти в пробацію свою душу і серце задля того, щоб цей закон про працював для людей та допомагав їм відчути себе більш захищеними.

          Ми розбудовуємо одну з найбільших систем пробації у Європі. Ми маємо досвід і надбання, якими навіть можемо ділитися з іноземними колегами.

         Ми маємо визначення нашої діяльності серед міжнародних партнерів, які допомагають нам розвивати пробацію в Україні, наближаючи її до європейських стандартів у виконанні покарань без ізоляції від суспільства.

         Наша дев’ятирічна історія наповнена здобутками і перемогами, яких було непросто досягти і важко заперечити.

        Попереду нас очікує багато складного і цікавого, що під силу лише тим, хто вірить в пробацію та готовий сягати нових висот незалежно від обставин.

        Пробація — це система заходів кримінально-правового реагування, які альтернативні покаранню у вигляді позбавлення або обмеження волі. У світі вона існує вже більше 200 років, але для України це відносно нова система

         Необхідно наголосити, що, по-перше, пробація — це не покарання, яке застосовується замість позбавлення волі, а система. Вона передбачає в т. ч. і покарання, альтернативне позбавленню волі. По-друге, головною метою пробації є безпека суспільства. Пробація не означає можливість правопорушнику уникнути покарання. Це просто більш перспективна і логічна схема виконання цього покарання, поєднана з допомогою, підтримкою, мотивацією до змін без вилучення людини із суспільства.

        Протягом останніх років система пробаціїактивнуо розвивається та удосконалюється. Міністерство юстиції України розробилопроєкти Законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розвитку системи пробації, збільшення альтернатив позбавленню волі та створення умов для зниження рецидивної злочинності» та «Про внесення змін до   

         Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України щодо розвитку системи пробації, збільшення альтернатив позбавленню волі та створення умов для зниження рецидивної злочинності». Положення цих законопроєктів направлені на індивідуалізація системи покарань та розширення переліку видів покарань, альтернативних позбавленню волі, що сприятиме зменшенню кількості осіб у місцях несвободи, забезпечить виправлення правопорушників без ізоляції від суспільтва та суттєво заощадить відповідні бюджетні кошти.

          Положення проєктів Закону спрямовані на покращення системи призначення та виконання покарань. Вони передбачають впровадження нової політики як щодо «наповнення» установ виконання покарань, так і «вивільнення» цих установ. Для зменшення кількості осіб, які тримаються у слідчих ізоляторах, проєктом пропонується запровадити норми, що зроблять заставу більш доступною, як дієву альтернативу тримання під вартою.

          Також проектом Закону передбачено внесення змін щодо існуючого переліку видів покарань, розширення можливостей для застосування звільнення від відбування покарання з випробуванням та удосконалення порядку відбування покарання у виді громадських робіт; доповнення санкцій статей альтернативними видами покарань: у зв’язку з пропонованими змінами покарання у виді обмеження волі замінюється покаранням у виді пробаційного нагляду. Крім того обмежується коло осіб до яких можливе застосування покарання у виді арешту.

        Переповненість слідчих ізоляторів, переважно погані умови тримання в них та строки, протягом яких підозрювані та обвинувачені перебувають у цих установах, призвели до того, що Україна посідає 3 місце серед країн Ради Європи за кількістю скарг до Європейського суду.

         Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи від 19.02.2014: погодилися з тим, що позбавлення волі слід використовувати як крайній захід і що питання щодо більшості підозрюваних та правопорушників можна ефективно та економічно ефективно вирішувати у громаді.

 

 

Начальник Рівненського

районного сектору №3 філії Державної

установи «Центр пробації» у Рівненській області                                           Святослав СТЕПАНЮК

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних